.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مشکلات منابع طبیعی گیلان چندین برابر سایر استانهاست

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان گفت: مشکلات منابع طبیعی گیلان چندین برابر سایر استانهای کشور است که باید به این مهم توجهی ویژه شود.

رحمت الله رحمانی با اعلام اینکه باید نگاه جدیدتری به جنگلهای استان داشت تا حیات مردم گیلان به خطر نیفتد، افزود: با تحقیقات باید الگوی مناسبی برای اجرا انتخاب شود.

وی اظهار داشت: تفاوت و تضاد فکری بین ما و تشکلهای زیست محیطی وجود ندارد و هدف همه حفظ منابع طبیعی و توسعه جنگلهاست از این رو باید همکاری های مختلفی با یکدیگر داشت.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان گفت: گیلان بدون درخت و جنگل غیرقابل تصور بوده و طبیعت خود پاسخ تخریبهای انجام شده را از طریق حوادثی همچون سیل و رانش خواهد داد بنابراین کارها باید به شکلی انجام شود که مواهب خدادادی برای آیندگان به نحو شایسته ای باقی بماند.

وی تصریح کرد: نشان دادن فعالیتهای انجام شده در منابع طبیعی بسیار دشوار است زیرا طرحهای منابع طبیعی و آبخیزداری زمان بر بوده و نتایج آنها بین 10 تا 20 سال قابل رویت خواهد شد، بنابراین اطلاع رسانی و دادن آگاهی صحیحی به مردم بسیار حائز اهمیت است.

رحمانی گفت: منابع طبیعی یک دستگاه حاکمیتی و اجرایی است و این یک ویژگی منحصر به فرد در میان سایر دستگاه ها به شمار می رود، بنابراین گاهی در مباحث مدیریتی و اجرای برنامه های خود متضرر می شود.

وی به اجرای طرحهای مشترک به شکل پایلوت با تشکلهای غیردولتی مرتبط با منابع طبیعی تاکید و یادآور شد: از متخصصان و کارشناسان تشکلهای غیردولتی برای برنامه ریزی و بازدید از پروژه های مختلف منابع طبیعی و آبخیزداری استان دعوت کرد تا راهکارهای مناسبی برای رفع مشکلات ارائه شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.224 seconds.